Kajaanin Montessori-leikkikoulu
Kajaanin Montessori-kasvatuksen kannatusyhdistys r.y.
Yritystiedot
Virallinen nimi
Kajaanin Montessori-kasvatuksen kannatusyhdistys r.y.Lähde: YTJ
Yhtiömuoto
Aatteellinen yhdistysLähde: YTJ
Perustamisvuosi
1985Lähde: Fonecta-konserni
Kotipaikka
KajaaniLähde: YTJ
Yrityksen liikevaihtoluokka
Ei tiedossaLähde: Fonecta-konserni
Toimipaikan henkilöstöluokka
Ei tiedossaLähde: Fonecta-konserni
Toimialat
Yksityinen päiväkoti (päätoimiala)
Lähde: Fonecta-konserni
Toimialaluokitus (TOL2008)
88911 Lasten päiväkoditLähde: YTJ
Voimassa olevat rekisteröinnit
Ennakkoperintärekisteri: 30.5.1995
Verohallinnon perustiedot: 30.12.1998
Työnantajarekisteri: 11.3.1994 Lähde: YTJ
Tietoa yhdistyksestä

Kajaanin Montessori-leikkikoulu on perustettu vuonna 1985. Se on aatteellinen yhdistys, jonka kotipaikka on Kajaani, ja pääasiallinen toimiala Yksityinen päiväkoti. 

Viralliselta nimeltään yhdistys on Kajaanin Montessori-kasvatuksen kannatusyhdistys r.y..

Taloustietoja ei ole saatavilla viimeisen viiden vuoden ajalta.

Tietojen lähde: Yritys- ja yhteisötietojärjestelmä (YTJ), Fonecta

Yrityskuvaus
Kajaanin Montessori-leikkikoulua ylläpitää kannatusyhdistys, jonka hallintoa johtaa vanhemmista koottu hallitus. Päiväkodin johtajana toimii Maarit Tihinen.
Italialainen lääkäri ja pedagogi Maria Montessori (1870-1952) loi kasvatusmenetelmän 1900-luvun alussa. Vuosikymmenten varrella Montessorin kasvatusajatukset ovat levinneet laajalti ympäri maailmaa. Auta minua tekemään se itse on yksi montessoritoiminnan johtoajatuksista.
Montessoripedagogiikassa ympäristöllä on keskeinen merkitys. Montessorin ns. valmisteltu ympäristö pyritään suunnittelemaan niin, että se vastaisi parhaiten lapsen kulloistakin kehitysvaihetta ja toimintaa suuntaavia herkkyyskausia.
Montessorivälineet ovat oleellinen osa montessoriympäristöä. Montessorivälineistö on jaettu eri ryhmiin. Ympäristössä on oma alueensa käytännön töiden, eli arkipuuhien harjoituksille ja aistimateriaaleille sekä äidinkieleen, matematiikkaan, luontoon, ympäristöön ja kulttuuriin (biologia, maantiede, historia, tiede) liittyville välineille.
Montessoriympäristössä aikuinen ei tee lapsen puolesta asioita, joista lapsi pystyy ja haluaa selviytyä itse. Lapsia kannustetaan omatoimisuuteen. Jokaisella on mahdollisuus valita tehtävänsä itse oman mielenkiintonsa ja kehitysvaiheensa pohjalta. Vähitellen lapsi oppii tekemään valintoja mielekkäällä tavalla. Tähän hän saa apua aikuiselta, joka lapsen herkkyyskausia ja mielenkiinnonkohteita seuraten esittelee hänelle uusia välineitä ja asioita.
Lasten päivään sisältyy myös esiopetusta (eskareille), kuvaamataitoa, musiikkia ja liikuntaa.
Näytä koko yrityskuvaus
Yrityskuvat
Muita saman alan yrityksiä