Viessmann Oy
Lähetä viesti yritykselle
Taloustiedot

Liikevaihto

(miljoonaa euroa)

Tilikauden tulos

(tuhatta euroa)
2015/122016/122017/122018/12
Liikevaihto (tuhatta euroa)2357263431754299
Liikevaihdon muutos-35,8%11,8%20,5%35,4%
Tilikauden tulos (tuhatta euroa)-536-130104301
Liikevoitto-22,8%-5%3,7%7,3%
Henkilöstö10875
Lähde: Suomen Asiakastieto
Yritystiedot
Virallinen nimi
Viessmann OyLähde: YTJ
Yhtiömuoto
OsakeyhtiöLähde: YTJ
Perustamisvuosi
2008Lähde: Fonecta-konserni
Kotipaikka
VantaaLähde: YTJ
Yrityksen liikevaihtoluokka
2–10 milj. euroaLähde: Fonecta-konserni
Toimipaikan henkilöstöluokka
5–9 henkilöäLähde: Fonecta-konserni
Toimialaluokitus (TOL2008)
46742 Lämpö-, vesi- ja ilmastointilaitteiden ja -tarvikkeiden tukkukauppaLähde: YTJ
Voimassa olevat rekisteröinnit
Ennakkoperintärekisteri: 1.1.2009
Verohallinnon perustiedot: 17.9.2008
Työnantajarekisteri: 1.1.2009
Kaupparekisteri: 18.9.2008
Arvonlisäverovelvollisuus:
Liiketoiminnasta: 1.1.2009
Lähde: YTJ
Tuote- ja tavaramerkit
Vitocal 333-G, Vitocal 343-G, Vitocal 200-S, Vitocal 222-S, Vitocal 242-S, Vitosol 200-F, Vitosol 200-T, Vitocal 200-G, Vitocal 300-G, Vitocal 222-G, Vitocal 242-G, Vitocal 350-G, Vitocal 350-A, Vitoplex 100, Vitoplex 200, Vitomax, Vitocell, Vitotronic, Vitocom, Vitosolic, Vitotrans, Vitotrol, Vitovolt, Vitocaldens, Pyrot, Pyromat
Tietoa yhtiöstä

Viessmann Oy on perustettu vuonna 2008. Se on osakeyhtiö, jonka kotipaikka on Vantaa, ja pääasiallinen toimiala Lämmitysjärjestelmät, lämmityslaitteet. Yhtiön toimitusjohtaja on Pasi Kalervo Hirvijärvi.

Yhtiön toinen toimiala on lvi-alan työt.

Yhtiö on maahantuoja.

Yhtiön Viessmann Oy liikevaihto oli 4,3 miljoonaa ja tilikauden tulos 301 tuhatta. Liikevaihto nousi 35,4%. Liikevoittoprosentti oli 7,3%. Tiedot perustuvat yhtiön viimeisimpään tilinpäätökseen vuodelta 2018.

12/2018 päättyneellä tilikaudella yhtiöllä oli 5 työntekijää. Työntekijämäärä laski 28,6% edelliseltä tilikaudelta.

Tietojen lähde: Yritys- ja yhteisötietojärjestelmä (YTJ), Fonecta, Kaupparekisteri, Tilastokeskus, Suomen Asiakastieto

Luomme elinympäristöjä tuleville sukupolville

Viesmannin tavoite on tarjota lämmitysratkaisuja, jotka auttavat luomaan elinkelpoisia elinympäristöjä tuleville sukupolville. Viessmann hyödyntää tuotekehityksessään pitkäaikaista kokemusta sekä kestäviä valmistustapoja ja raaka-aineita, jotka tekevät yrityksen tuotteista markkinoiden vastuullisimpia.

Viessmannin konserni on maailmanlaajuisesti yksi merkittävimmistä lämmityslaitteiden valmistajista. Perheyhtiö on perustettu vuonna 1917.

Lämmön tuottaminen helposti, taloudellisesti ja ympäristöä vaalien sekä sen tarjoaminen tarpeen mukaan ovat olleet Viessmannin perheyritykselle tärkeitä lähtökohtia jo kolmen sukupolven ajan.

Yritysperiaatteitamme ovat huippulaatu, innovaatiot, tehokkuus, luotettavuus, kansainvälisyys, täydellisiä tuoteohjelmia, vastuu ja reiluus.

Oli sitten kyseessä omakotitalo, rivitalo, kerrostalo, kauppa- ja teollisuusrakennukset tai kaukolämpöverkot - Viessmann tarjoaa sopivan järjestelmän lämmityslähteeksi, kaikille polttoaineille teholuokissa 1,5 - 120 000 kW.

Täydellinen tuoteohjelma kaikille energianlähteille

Viessmannin tuoteohjelma on valmiina vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin. Ohjelmassa on huipputehokkaita kondenssitekniikkalaitteita öljylle ja kaasulle sekä edistyksellisiä uusiutuvan energian lämmitysjärjestelmiä auringolle, puulle tai maalämmölle. Voit tutustua tuotteisiin osoitteessa http://www.viessmann.fi.

Jälleenmyyjät ja asennusliikkeet

Etsitkö lämmitysalan ammattiliikettä tai sertifioitua lämpöpumppujälleenmyyjää, joka tuntee tuotteemme? Tai yhteistyökumppania kokonaisen lämmitysjärjestelmän rakentamiseksi? Hae lähin jälleenmyyjä osoitteessa http://webapps.viessmann.com/dealerLocator/restapi/#/?country=fi&lang=fi

Yrityksen tarina

Sitoutuminen

Sitoutuminen on yksi tärkeistä perusteista kansainvälisessä markkinointikonseptissamme. Sillä nostamme pysyvästi Viessmann merkin tunnettavuutta, liitämme sen urheiluun ja urheilijoiden menestyksen myötä luomme positiivista imagoa johon myös kumppaneidemme on helppo samaistua.

Markkinoilla on jatkuvasti enemmän toimitsijoita ja tuotevalikoimaa, tuotemerkin erottuminen liikekumppaneille ja asennusliikkeille auttaa meitä suoraan tuotteiden myynnissä. Tunnetut ja positiivisesti näkyvät merkit, joihin asiakas myös luottaa, myyvät helpommin.

Sponsoroinnin tavoitteet yleisesti:

- Tuotemerkin tunnettavuus merkin tunnettavuuden nostaminen kuluttajille

- Tuotteen imago positiivisen imagon lisääminen ammattilaisille / kuluttajille

- Tuoteuskollisuus työntekijöiden ja asiakkaiden samaistuminen tuotemerkkiin parantaa tuotteiden myyntiä ja asiakkaidemme palvelua

Miksi juuri talviurheilu?

- Talvi ja lämmitys liitetään vahvasti toisiinsa

- Erilaisia medioita kuten televisiota seurataan talvella enemmän

- Talvilajeja on vähemmän kuin kesälajeja (korkempi näkyvyys)

- Talviurheilunäkyvyydellä tavoitetaan erittäin monta maata

- Hyvä tuotemerkin sopivuus (huippulaatu, innovaatio, tehokkuus, kansainvälisyys), asiakassitouttamistoimenpiteet

Viessmannin tuotemerkin näet seuraavissa urheilulajeissa:

- Kelkkailu

- Ampumahiihto

- Mäkihyppy

- Yhdistetty

- Bob

- Formula E

Näytä koko yrityskuvaus
Päättäjätiedot
Vastuuhenkilöt
  • Toimitusjohtaja
  • Pasi Kalervo Hirvijärvi, toimitusjohtaja (9/2019)
  • Hallitus
  • Armin August Fleck, hallituksen puheenjohtaja (9/2019)
  • Harald Günther Kleine, hallituksen jäsen (9/2019)
  • Thomas Heim, hallituksen varajäsen (9/2019)
Lähde: Kaupparekisteri
Tilintarkastaja
  • Oy Audicon Ab, tilintarkastaja
  • Jukka Tapani Lampila, päätilintarkastaja (1/2019)
Lähde: Kaupparekisteri
Yrityskuvat
Muut käyttäjät katsoivat
Verkkosivustollamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi sekä mainosten näyttämiseksi. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa evästeistä
OK